Güzellik

Sosyal medyada, her gün herkes bir güzellik ölçütü açıklamaya başladı ve bu o denli boş bir çaba ki.. 
Bu konuda görüşlerimi bir cümle ile açıklayamayacağım için ben de yazmaya kadar verdim. Öncelikle bir atasözümüzle başlayalım renkler ve zevkler tartışılmaz. Gelin görün ki şuan yapılan tek şey bu tartışma. Uzun boylu kızlar şöyledir, zayıf kızlar on numara, sakallı erkek candır, çirkin ama komik erkek olmasa da olur... Güzellik ölçütünün tartışması olmaz. Çünkü bu kavram başlı başına soyut ve görecelidir. İnsanlar, topluluk tarafından güzel kabul edilen şeyleri güzel bulmak zorunda, illa ki ondan hoşlanmak zorunda ya da onu sevmek zorunda değildir. Leyla ile Mecnun örneğini düşünün. Hiç kimsenin gözleri Mecnun'un gözleri gibi bakmadığı için Leyla'ya, bugün böyle bir aşk hikayemiz var. 
Güzellik, sizin bir insan da ne gördüğünüzdür. Üstüne oturulup tartışılacak, başka birilerini ikna etmeye çalışılacak bir kavram değildir. Belirlediğimiz güzellik kavramları, yaşadığımız sosyal çevremize farkında olmadan zarar vermekte. Kızlar şöyle erkeklerden hoşlanıyor diye olduğu karakterden ödün veren, vücuduna kendine küsen ya da erkekler böyle kızlardan hoşlanıyor diye genç yaşta mutsuz birçok insana sahibiz. En güzel yaşlarımızda bunları bize dert ettirmeye kimsenin hakkı yok. Burada bir beden olumlaması vs yapmak değil amacım. Benim amacım, güzelliği bulmuş biri olarak; güzelliğin her gün belirlediğiniz o kıstaslarda olmadığını anlatmak. Hepimizin karşımızdaki insanda beğendiği, hoşuna gittiği, çekici bulduğu şeyler illa ki var. Bunun üstüne düşünmek, karşındaki insanı bu beğenilere zorlamak ya da illa ben bunu beğeniyorum diye bunun dışındakileri yaftalamak akıl alır gibi değil yani benim aklım almıyor. Gün gelir sarışın sevmiyorum der sarışın biriyle birlikte olursunuz. Çünkü, güzellik her ne kadar dışa atfedilse de duygulardadır. İnsanları güzel-çirkin diye ayırmaktan, bu kıstaslara kafa yorup sosyal medyada paylaşmaktansa insanları tanımaya çalışın. Güzellik onların düşüncelerinde, güzellik onların sizinle paylaştıklarında. Biz bugün bunları yapmaya devam edersek, ilerisi için sorunlu, kendini beğenmeyen ve bunlardan başka bir şey düşünemeyen gençler yaratmış olacağız. Halihazırda da yaratmış bulunuyoruz aslında. Yol yakınken bu yanlıştan dönüp, bu güzel yaşlarımızı mutlu, kendiyle barışık bir şekilde geçirmeliyiz. Özetle demek istediğim; yanağında bir beni olmasa da olur arkadaşlar :) 

Sevgiler. 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Netflix'te mevcut İspanyolca diziler (DİZİ ÖNERİSİDİR) 👀

Capitoline Wolf (The Roman She-Wolf)

Hangi içkinin yanında hangi yiyecek tüketilmeli?