Üç dakikalık tarifler: 1- ÇİKOLATALI TRUF


Bilen bilir mutfakla uğraşmayı çok seviyorum. Yemek yapmak, özellikle tatlı yapmak benim için bir hobi. Yemek yaparken tariflerde aradığım en önemli özellik, tarifin pratik olmasıdır. Hafta içi çalıştığım
için genelde meşakkatli tarifler hafta sonuna kalıyor. Hafta içi ise pratik, hazırlanışı üç beş dakikalık tarifleri yapıyorum. Genelde hiçbir şeye vaktim olmadığından bu tarifler benim her şeyim. Hem tariflerimi yazılı bir şekilde kayıtlı tutmuş hem de siz okurlarımla paylaşmak için bugün bu yazımı yazıyorum.

Evet. Bu tariflerden ilki; çikolatalı truf. Tatlı yemeyi özellikle çikolata yemeyi çok seviyorsanız, canınız ne zaman  isterse yapabileceğiniz bir tatlı. Davetlerde, misafirliklerde her yere de hazırlayıp götürebilirsiniz. Malzemeler basit: 1 paket krema, 1 adet  hazır kakaolu kek, 1 paket sütlü çikolata. Üzerini süslemek için istediğiniz malzemeler (kakao, hindistan cevizi, fındık...) 


Yapılışı da malzemeler kadar pratik. Öncelikle kremayı bir küçük tencereye alın. Çikolatanın eriyeceği ısıya gelince çikolatayı atıp eritin. Hazırlamış olduğunuz çikolata sos bir köşede dursun bu sırada keki elinizle bir kaba ufalayın. Çikolatalı sos ılıyınca ufalanmış keklerin üstüne ekleyin. Biraz kaşık yardımı ile karıştırdıktan sonra yoğurun. 1 saat buzdolabında bekletin. Oluşan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp istediğiniz üst sosa batırın. Truf hazır!!
(Videodan takip etmek isterseniz kekli truf tarifi şeklinde aratabilirsiniz. Bir saat beklemek istemiyorsanız ig:ahushealhtylife dan tarife bakabilirsiniz.)

Afiyet olsun !


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Netflix'te mevcut İspanyolca diziler (DİZİ ÖNERİSİDİR) 👀

Capitoline Wolf (The Roman She-Wolf)

Hangi içkinin yanında hangi yiyecek tüketilmeli?