Hangi içkinin yanında hangi yiyecek tüketilmeli?

Bir yazıma daha hoş geldinizz! Tam anlamıyla hormonal sebeplerle oluşan açlığımın zirvesinde olduğum bir gündeyim. Aklımı yemeklerden ve tatlılardan alamazken canım güzel bir vişneli turta yapmak istedi. Peki bu vişneli turtayı bir davete yapsaydım yanında hangi içki içilirdi sorusu da bugün sizlerle bu yazıyı paylaşmamın vesilesi oldu. Alkol tüketirken çoğu zaman yanındaki atıştırmalıklara ve mezelere kafa yormuşuzdur. Neyle ne iyi gider? Bunun yanına ne hazırlamalıyım? Özellikle baş başa sıcak bir sofra hazırlarken. Kendi damak zevkime ve bu zamana kadarki gördüklerim ve bildiklerimle beraber size aperitif hazırlama konusunda kısa bir tavsiye yazısı hazırladım.

1- Bira 🍻

Severek tükettiğiniz bir alkolse yanındakiler sizin için önemli olmayacaktır. Çoğu atıştırmalıkla tüketilen bira için size tavsiyem daha tuzlu şeyler. Tıpkı TAPAS gibi. 😍 Ah şu kültür az ucundan Türkiye'ye gelse. 🤤

Benim en çok yakıştırdığım ve size tavsiye olarak verebileceğim yiyecekler:

Zeytin,

Patates kızartması (küp şeklinde de deneyebilirsiniz)

Turşu 

Asitle pişmiş balık (konserve hamsi, sardunya da olabilir)

Bu yiyecekleri birer parça kızarmış ya da fırınlanmış ekmeklerle servis ederseniz muhteşem olacaktır.

Türkiye'de bira aperitiflerini genellikle; patlamış mısır ve turşu olarak gördüm. Birkaç ülkede gezdikten sonra bunun ülke ve kültüre göre değişebileceğini fark ettim. Aperitif tüketimi için genel birkaç ürün söyleyebilsek de ülkeden ülkeye, insandan insana çok değişiklik gösteriyor. Benim bira ile yediğim en garip şey kızarmış yumurtaydı, gerisini siz düşünün. Bu yüzden ne benim önerilerime ne de internetteki gördüklerinize saplanıp kalmayın. Damak zevkinizi takip edin. 

7 of Spain's top tapas cities | Booking.com

Apéro Tapas Cerveza Tiendas - Foto gratis en Pixabay


2- Şarap 🍷

Şarap denildikten sonra klasiktir akıllara peynir gelmesi. Birçok romantik yemeğin baş rolü olan şarabı peynir dışında başka yiyeceklerle de tüketebiliriz elbet. Burada seçim tamamen sizin damak zevkinize kalmış. Benim şarap için atıştırmalık önerilerim: 

Kuru yemiş 

Meyve (mevsimlik) 

Kızarmış ekmekle sunulan mezeler (örneğin bruschetta) 

Çubuk kraker olacaktır. 

Eğer bir yemek ile tüketmek istiyorsanız, genel beğeniye ben de uyarak size; beyaz etle beyaz şarap, kırmızı etle kırmızı şarap öneririm. Bunun yanı sıra tüm soslu makarnalarla şarap mükemmel bir uyum sağlayacaktır. Salata (balıklı veya tavuklu), pizza, kabuklu deniz mahsulü yemekleri de şarapla tüketilebilecek yemeklerdir. Ben şarapla size sunduğum ilk üç seçenekten en çok kızarmış ekmek üstüne sürülen, grassini (breadstick) veya kraker banılacak sosları çok seviyorum. Peynir fondu, humus gibi. 

Wine Paired with Roasted Beet Hummus & Honey Ricotta Dip


3- Kokteyller 🍸

Kokteyller halihazırda yüksek şeker ve tatlı aromalar içerdiği için yanlarında genellikle çok fazla aperitif ile servis edilmezler. Yine de Gin-Tonik, Bacardi, Martini gibi klasik kokteyllerle;

Üzümsü meyveler (Dut, Ahududu, Böğürtlen, Çilek)

Kraker 

Balık ve deniz ürünleri ile oluşan kanepeler tercih edilebilir.  

Recetas de bebidas alcohólicas para bares – Cash-Ifa Mayorista y  distribuidores de alimentación


 4-Rakı 🧊🍴

Rakı benim tüketebildiğim bir alkol değil ama bu sofradaki her şeyi büyük bir keyifle tüketiyorum. Ülkemizde en çok aperitif ona ayrılmış. Yunanistan ve Balkanları da meze konusunda keşfetmeyi çok isterim. Henüz görmediğimden bu konuda en iyisi biziz. Tüm mezeleri sevmekle beraber rakı ile ne yenir konusunda size yardımcı olamayacağım için bende bunu sevenlerine danıştım. O yüzden sizinle onları paylaşacağım;

Peynir ( Beyaz Peynir,Tulum, Ezine)

Kavun,Karpuz

Meze (Haydari, Fava, Lakerda, Şakşuka, Acılı ezme..)

Karides tava. 

Denediğim, benim damak zevkime güzel gelen içki ve aperitifler bunlar. Asla bir gurme ya da konunun uzmanı olmayıp sizlerle fikirlerimi paylaşmak, biraz da olsa yapacağınız tercihlere katkıda bulunmak için hazırladığım bu yazımı umarım beğenmişsinizdir. Bir daha ki yazımda görüşmek üzere. 

Afiyet olsun! 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Netflix'te mevcut İspanyolca diziler (DİZİ ÖNERİSİDİR) 👀

Capitoline Wolf (The Roman She-Wolf)