El Rebujito

Merhaba sevgili bu yazının okuyucuları, 

Bugün iş yerinde pek de yoğun olmadığım günlerden biriydi. Bu vesileyle biraz kendim için çalışmak istedim ve İspanyolca çalışmaya karar verdim. "İspanyol yazı" adlı bir test çözüyordum ki bilmediğim bir kelimeyle karşılaştım. Bu kelime bana lezzetli, basit bir İspanyol yaz içkisinin tarifinin kapılarını araladı. Malum, öğrendiğim şeyleri paylaşmayı çok sevdiğim için ben de bu tarifi ve içeceği sizlerle paylaşmak istedim.

İsmi "El Rebujito" olan bu içeceğimiz bize çok da uzak olmayan, tarihimizin bir ara kesiştiği İspanya'nın Andalucia bölgesine ait. Andalucia, eskiden Endülüs Emevi devletinin yaşadığı, İspanya'nın güneyinde Cordoba, Granada, Sevilla, Malaga gibi başlıca şehirleri kapsayan bir bölgedir. Andalucia bölgesi, kendine ait aksanı, havası, insanları olup flemenconun da anavatanıdır. İspanya'nın en turistik bölgelerinden ve aynı zamanda en sıcak iklime sahip olan bölgelerinden biridir. Yerli ve yabancı turistlerin yazın tatil için uğrak yeri olan Andalucia bölgesi popüler turistik mekanlara, harika koylara ve Akdeniz'in muhteşem denizine de ev sahipliği yapmakta. Hal böyle olunca, Akdeniz iklimi bölge insanlarını yormuş olacak ki İspanya'nın dünyaca ünlü kokteyl ve içkileri de bu bölgede ortaya çıkmış. 

Cycle Andalucia: Seville to Cadiz | Macs Adventure


İspanyollar için sıcak kesinlikle kabul edilinemez bir şey. Bu yüzden öğle vakitlerinde evden çıkmıyor, işe gitmiyorlar. Öğle sıcağından kaçmak için 2-3 saatlik aralar veriyorlar. Sıcaktan tek kurtuluş yöntemler yaptıkları bu öğle kaçamağı "siesta" ile sınırlı değil. Ülkelerinde bolca sıcak havaya birebir içecek var. İşte bende bugün bunlardan biri olan ve Andalucia bölgesine ait olan "El Rebujito" ile karşılaştım. Biraz araştırdıktan sonra yapımını sizlerle payşlaşmaya karar verdim. Bütçenizi çok yormayacak keyifli bir yaz akşamı için birebir olan bu içeceğin tarifini bırakıyor ve sizlere keyifli yazlar diliyorum. 

Bebida de feria de abril: El rebujito - Gastronomia.com España


Malzemeler; 

1 adet tatlı beyaz şarap 
1 adet limonlu soda ve ya sprite 
1 demet nane
İstenilen oran da buz
2-3 limon dilimi 

Hazırlanışı;
Öncelikle güzel bir karışım elde etmek için rebujito bardaklarla servis edilir. Bir bardağa istenilen oranda buz ve nane koyulur. Daha sonra şarap ve limonlu içecek oranını kendiniz belirlemek koşulu ile servis yapılır. Bir sürahiye de yapmak isterseniz, aynı adımları ekleyerek fazladan limon dilimleri atabilirsiniz. Çok hafif bir içki olsa da alkol içerdiğini unutmayın diyorlar :) Afiyet olsun!


El Rebujito, la bebida más popular de la Feria de Abril

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Netflix'te mevcut İspanyolca diziler (DİZİ ÖNERİSİDİR) 👀

Capitoline Wolf (The Roman She-Wolf)

Hangi içkinin yanında hangi yiyecek tüketilmeli?