İspanyolca Öğrenme Serüvenim

 Günaydın sevgili okurlarım. Bildiğiniz üzere yo puedo hablar Espanol. Evet, İspanyolca biliyorum ve konuşabiliyorum. Nasıl İspanyolca öğrendin? Nasıl İngilizce öğrenebilirim? kadar bana sorulan bir sorudur. Bugün sizlerle bunu nasıl başardığımı paylaşmak isterim. 

 İspanyolca ile ilk tanışmam, hatırlayamadığım dönemde, annemin izlediği Fas-Brezilya ve Güney Amerika telenovelalarla başladı. Annemden aldığım bilgilere göre ilk tanışmamız böyle. Benim hatırladığım ilk tanışmamız ise 2000'li yıllarda hit olmuş İspanyolca reggeaton şarkıları... Bu şarkıları hepimiz ezbere biliyoruz. İnanın bana dinleseniz şarkıların tüm sözlerine ezbere eşlik edersiniz. Örneğin; Don Omar - Dale Don Dale, Daddy Yanke - Gasolina, Speedy- Sientelo, Juanes - La Camisa Negra... Sizler gibi ben de bu şarkıları ezbere biliyor ve çılgınlarca söylüyordum. Bu şarkılar ve şarkıcıların içinden de bir tanesi var ki deli oluyordum;

                                                              SHAKIRA SHAKIRA 


 O günlerden bugüne iflah olmaz Shakira hayranlığım devam etmekte. Şimdilerde, dil öğreniminin neden küçük yaşlarda başlaması gerektiğini, neden 1-3 yaşın dil öğrenme yeteneğinin kazanıldığını yaş aralığının olduğunu daha iyi anlamaktayım. Öyle sanıyorum ki ben de İspanyolca'ya yatkınlığımı bu dönemde kazandım. Arada neler oldu pek hatırlamıyorum ama lise dönemine kadar pek bir ilgim yoktu İspanyolca ile. Lise döneminde, şarkılar sayesinde tekrar tanıştım İspanyolca ile. Enrique Iglesias'ın yarı İngilizce yarı İspanyolca şarkılarıyla bir dil öğrencisinin yapması gereken en güzel pratikleri yapıyordum. İkinci dil bilmenin, ilerde bizi iş bulma potansiyeli açısından bir tık öne çıkaracağını bildiğimizden tüm sınıfça yeni bir dil öğrenmeye başlamıştık. El kitapçıkları, yeni kitaplar, hikaye kitapları  vs sınıfta uçuşurken aynı zamanda internet vasıtasıyla da bu işe giriştik. Öğretmenimizin tavsiyesi üzerine Busu.coma üye oldum,  A1 seviyesine geldim ama buraya kadarmış bir daha ne hevesim ne isteğim oldu yeni bir dil öğrenmeye. Okul, sınav üniversite derken unutmuşum. Tabi bu arada hala bir iflah olmaz reggeaton ve İspanyol etnik müzik sevdalısıyım. İspanyollardan daha iyi bir müzik arşivim var siz şarkının melodisini mırıldanın ben size bulurum o derece bir Soundhound olmuşum Latin ve İspanyol müziklerinde. 


 Unuttuk ettik derken İspanyollarla bir dönem boyunca okuyana kadar İspanyolca öğrenimi aklımın ucundan bile geçmemişti açıkcası. O zaman bir şeyi fark ettim ben bu insanları, onların kültürünü, onların dilini çok seviyorum.O zamanlar onlardan öğrendiklerim ve çabalarımla birçok İspanyolca kelimem ve cümle kalıplarım olmuştu. Tüm şarkıları onlardan iyi bilmeme rağmen onlarlarla aynı dili konuşamıyor olmak beni biraz üzmüştü. İspanya'ya gitmek, orada yaşamak, insanlarla İspanyolca konuşabilmek benim hayalimdi. Ülkemin ve ailemin maddi manevi imkanları biliyor İspanya'ya gidememek bana çok koymuyordu ama Türkiye'ye dönünce İspanyolca öğrenimine başlamak için karar almıştım. 


 İşte bu karar, her yılbaşı aldığım "bu yıl kilo vericem" kararı gibi değildi. Hayatımda aldığım en iyi kararlardan biriydi. Nereden? Nasıl? öğreneceğim derken Duolingo uygulaması ile tanıştım. Uygulamayı bir oyun gibi görüp, bölüm geçmeye, yeni seviyeler açmaya çalışıyordum. Dil öğreneceklere de ilk tavsiyem kesinlikle Duolingo'dur. Çeviri ve tekrar sayesinde size birçok kelime ve cümle kazandırıyor. Seviyeleri geçtikçe kendinize "Ben İspanyolca biliyorum" dedirtecek bir özgüven sağlıyor. Ben de bu öz güvenle internetten bulduğum bir pdf İspanyolca A1-B2 seviye kitabını bastırdım. Çalışmaya burdan devam ettim. Üniversitedeki yoğun derslerime rağmen biraz da sevdiğim bu işe vakit ayırdım. Renkli kalemler, yepisyeni defterler, mini notlar derken son senemin vermiş olduğu mezuniyet sorumluluğu daha ağır bastığı için İspanyolca çalışmamı biraz boşladım. Bir yıl öncesine kadar hayaldi dediğim şey yıl sonu gerçek oldu ve İspanya'da staj yapma hakkı kazandım. Bu dil, bu ülke benim kaderim mottosuyla gittiğim İspanya'dan birçok güzel anı, birçok iyi dost ve biraz dil öğrenmiş olarak geri döndüm. Geri döndüm fakat oradayken yalnız yaptığım seyahatlerde bir şeyin fiyatını nasıl sorulduğunu bildiğim halde İspanyolca soramadım. Aklıma üniversite birinci sınıftayken bir hocamızın sorularına itinayla bütün sınıfın sustuğu bir derste: "Siz İngilizce biliyor musunuz?"sorusuna evet dedikten sonra "Biliyorum ama konuşamıyorum diye bir şey yoktur, bilmiyorsanız konuşamıyorsunuzdur." demesi geldi. Galiba ben bu dili hala bilmiyorumdan yola çıkarak bir kursa yazıldım. İspanyol öğretmenlerden ders aldım. Her şeyi ama her şeyi not ettim. Çok düzenli çalıştım. Galiba bunu çok istedim ve gerçekleştirdim çünkü şuan hiç tereddüt etmeden İspanyolca biliyorum diyor ve konuşuyorum. 

 Her ne kadar kısa tutmak istesem de okurken sizi yormayacak bir yazı hazırladığımı düşünüyorum. Süreç uzun, zaman alıyor. Ne kadar erken başlarsanız o kadar iyi. Sevdiğiniz şeyi yaparak devam etmeniz sizi bu işin bütün zorluklarını gözardı etmenizi sağlar. Benim sevdiğim şey müzikti. İlgi alanınıza göre artık 2021'de bir kaynak sıkıntısı çekebileceğinizi düşünmüyorum. Her şey çok istemek, heves etmek ve biraz bu doğrultuda çalışmaktan geçiyor. Ben hala İspanyolca zamanlara çalışıyor ve deli gibi müzik dinliyorum. Sizlere ise şimdiden başarılar diliyorum. 







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Netflix'te mevcut İspanyolca diziler (DİZİ ÖNERİSİDİR) 👀

Capitoline Wolf (The Roman She-Wolf)

Hangi içkinin yanında hangi yiyecek tüketilmeli?